Cookie Lab'le Royal İcing Eğitiminin Ardından

royal icing cookie


Daha önce royal icingin ne olduğundan, aldığım başlangıç kursundan ve artık royal icingli kurabiyeler yapacağımdan bahsetmiştim. (Tıkk Tıkk)
Çok büyük bir istekle, bu dünyada royal icingin kraliçesi sayılabilecek bir isimden, Marta Torres'ten ileri derece royal icing eğitim aldım İstanbul'da gerçekleşen Cake Show esnasında.

Marta, bu eğitimi vermek için Amerika'dan Türkiye'ye geldi. Oldukça sıcakkanlıydı ve bize kısa zamanda olağanüstü şeyler öğretebilmek için çırpındı.
Kurs esnasında bize 13 farklı teknik öğretti. Tam 8 saat şimdi paylaştığım kurabiye üzerinde çalıştık. Hemen bilgi vereyim, her şey hazırdı, kurabiyenin alt bazı da dahil. Sadece üzerine sıkma işlemi uyguladık ve inanılmaz zorlandığımızı söyleyebilirim. Hatta birkaç kez içimden "Her şey bitti royal icingin masterı olman kaldı Yeliz." bile dedim :) Tabii ki günün sonunda tüm zorluklarını unuttum, eserime uzun uzun baktım ve derin bir uykuya daldım :)

Eğitim vermek bir yana, sürekli olarak eğitim almak bence bu açıdan çok güzel. Bir eğitimci, kendisi için çok basit olan bir şeyin onu ilk kez deneyen öğrencisi için ne kadar zor olduğunu ve onu yapabilmek için duyduğu istek kadar eziyet çektiğini unutabilir. Bu yüzden, bence hangi işin içinde olursak olalım, hele ki ürettiğimiz el emeği ise sürekli eğitim iki tarafın da empati yeteneğini canlı tutabilir.

Marta'ya bir soru sorduk ki ben yanıtını zaten bildiğimi düşünüyordum. Yanılmışım.
"Marta, bu tasarladığın kurabiyelerin satışını yapıyorsun, değil mi?"
"Tabii ki hayır! 8 saatlik emek, bazen günlerce süren emek... Bunun ücretini kim nasıl verebilir?" Hemen o anda ben de ne satıyorsam satmaktan vazgeçmeyi düşünmedim değil. Şekerden tablolar örneğin. En az 3 gün uğraşıyorum... Marta'nın dediği gibi, satmayı düşünmek delilik, çılgınlık!


Bu eğitime giderken, -ki asla bir daha yapmayacağım bir kurabiye için oldukça yüklü bir ödeme yaptım ama mesele elbetteki kurabiye değildi, Marta'ydı, onun yaklaşımı, tekniği ve onunla bir deneyimin içinde olma arzusuydu- kendime bir söz vermiştim.  Yıllarca, royal icingli kurabiyelere uzaktan baktık durduk. Sipariş vermek isteyenler olduğunda, o yurtdışında yaygın, Türkiye'de yapan yok dilerseniz şeker hamurundan yapabiliriz diyerek yönlendirmelerde bulunduk ama ne yalan söyleyelim hangimiz keşke biz de onlar kadar güzel kurabiyeler yapamıyoruz diye içerlemedik ki..., işte giderken hedefim bu durumu tersine çevirmekti. 

Dünya genelinde, saatlerce Pinterest'te dolaşıp inceleyebilirsiniz, kimse ama kimse biz Türkler kadar güzel şeker hamurlu kurabiye tasarımı yapamıyor. Onlar, bizim hiç bilmediğimiz royal icingte başarılı, bizse, son 7 yıldır popüler olan şeker hamurunda. 

Umarım, işler benim için biraz daha yön değiştirir. Royal icingle kurabiye tasarımı konusunda Türkiye'de yol almak istiyorum. Hemen zaman ayıramasam da umarım hayat bir yıl içinde bunu başarmamda bana yardımcı olur.

Belki bir royal icing eğitim duyurusu paylaşabilirim öğrenmeyi isteyenlerle.
Sevgiler yürekten...

Henüz takip etmeyenler için Instagram hesabım: benimtatlihikayem (Tıkk Tıkk)

Yorumlar

Popüler Yayınlar