2016: Potansiyeli Keşfetme ve Gölge ile Tanışma Yılı

Merhaba 2016,

Ben sana güzel bir giriş yapma dileği nedeniyle, tam dokuz gündür belki aklıma gelir de özlü birkaç şey yazarım hayaliyle hiçbir şey yazamayan Yeliz...

müzik kutusu dream

Ne olur her şeyden önce, BARIŞ, sağlık, huzur, güzellik getir. O en önemlisi bir kere, net!
İkinci olarak da, en büyük dileğim, potansiyelimizi açığa çıkar. Onu kabul etmemize, onunla bir olmamıza izin ver. Parlayacaksak, başkalarının önümüze çıkardığı geçici fırsatlarla değil, kendi potansiyelimizle parlayalım. Bunun için de, evet bir miktar da cesaret vermek zorundasın bize.

Şimdi yazarken aklıma geldi. Üniversitede, örgüt psikolojisi dersinde görmüş olduğumuz bir konu vardı. Hep ilgimi çeken o konu, bizim benlik haritamız gibi bir şeydi. Yeri gelmişken hatırladığım kadarını size de anlatayım.

İnsanın dört temel yapısı olduğu gerçeği üzerinde duralım.
1. Bir insanın kendisini ifade ediş şekli: Ben iyi niyetliyim, çalışkanım, kiloluyum, çirkinim, güzelim, zayıfım gibi...

2. İnsanın diğerleri tarafından nasıl görüldüğü: Bencil, kaba, kibar, hassas, zayıf, şişman...
Bu ikisi her zaman örtüşmeyebilir ki bununla ilgili harika bir video izlemiştim. Yazının hemen sonuna ekleyeceğim.

3. İnsanın potansiyeli: Kişi potansiyelinin farkında olabilir ya da olmayabilir. Bu durum, diğerleri tarafından görülen ama bizim kendimizde olduğunu bilmediğimiz özelliklerimizden oluşabilir. Örneğin, biz harika yazılar yazdığımızı bilmeyebiliriz, ama o yazıları okuyan arkadaşlarımız bizim bir kitap çıkarma ve yazar olma potansiyeline sahip olduğumuzu düşünebilirler.

4. Gölge yan: Burası kişinin de çevresindekilerin de bilmediği "?" ile dolu karanlık bir alandır. Benliğimizin henüz tanışmadığımız, gölge yanı olabileceği gibi, bir kısmı ile tanışıp savaştığımız özellikleri olabilir.

Kötü ya da eksik anlatmış olabilirim, kusuruma bakmayın. Bilgiler tam 2004 senesine ait aklımda kalanlar. Her zaman çok çalışkan ve not tutan bir öğrenci olduğumdan, bu konuları da sevdiğimden, onca aldığım ders aklımın çöp kutusuna atılmışken bu bilgi benimle kalmış. Bir şeması bile vardı, keşke hatırlasaydım da çizseydim :)

Şimdi bu bilgiyi neden anlattığım konusuna döneyim.
Sanırım bizim gerçek potansiyeline ulaşmış bir insan olmamızın yolu, potansiyelimizi keşfetmemiz ve gölge yanımızla yüzleşebilmemizden geçiyor. Gölge yanımızı bazen çevremizdeki enformasyon akışıyla bazen de kendimizle başbaşa olduğumuzda keşfedebiliriz. Oysa, çevremizden aldığımız geribildirimlere her zaman güvenebilir miyiz? Mesela, yeni bir yola gireceğiz diyelim ki, sen ayran gönüllüsün, o işi yapamazsın diyebilirler bize. Hemen kabul edecek miyiz? Bu bizim kendimizi tanımlamamızla örtüşüyor mu? Ya o tanımlamalar da hep bazı manipülasyonlarla oluştuysa, ya yeterince sağlıklı bireyler değilsek?
Ben yıllar önce o yolu sanırım şu şekilde buldum, olumsuz/negatif ve kötü niyetli enformasyonları hayatımdan çıkararak, iyi niyetli enformasyonları da akıl süzgecimden geçirip nerede düzeltilmesi gereken bir nokta var diye sorgulayarak.
İşte, dayanabilecekseniz size de tam da böyle bir yıl dilerim. Potansiyelinize ulaştığınız ve tahmin ettiğimden daha fazlasıyım dediğiniz o noktaya davetlisiniz 2016'da.
Çünkü bu videonun da anlattığı gibi, siz düşündüğünüzden çok daha güzelsiniz...
Sevgiyle...

Yorumlar

  1. Daha önce izlediğimde çok etkilendiğim bir videoydu bu. Tekrar izlemek güzel oldu. Ve söylediklerine amin demekten başka bir şey gelmiyor aklıma. Hepimiz için bu güzel dilekler kabul olsun dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de amin diyorum Sinem'cim :)
      Video ise bence ara ara yeniden izlenmeli, muhteşem gerçekten.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Video çok etkileyiciydi...
    2016 da ben de kendi potansiyeli keşfetmek istiyorum ama nerden başlayacağımı bilmiyorum bir de sanki benim potansiyelim yokmuş gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyaya doğma amacımız o potansiyeli keşfetmek ve onu parlatmak. Bu nedenle, o düşünceye kapıldığınızda bunu hatırlatın kendinize. Zaten o potansiyele sahip olduğunuz için doğdunuz :)Önünüze keşfetmeniz için fırsatlar çıkmasını dileyebilirsiniz, ama sonrasında gözlerinizi dört açıp o fırsatları kovalamak şartıyla :)
      Sevgiyle...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar