Pancake!

Selam,

Ben bu ocak ayı nasıl geçti hiçbir şey anlamadım. Üzüntüler, değişiklikler derken sonuna geldik.

Umarım yılın sonrası ocak gibi gitmez, tüm kötü olaylar ocak ayında kalır.


Geçtiğimiz pazar günü bu güzel pancakelerden yaptım. Tüm suçlusu eşim! Çünkü ben rokalı, maydanozlu, haşlanmış yumurtalı sağlıklı bir kahvaltı hazırlarken önce gözünü açar açmaz hiç adeti olmadığı halde sucuk mu yesek, dedi. :) Ardından ben sucukları keserken elinde gazeteyle mutfağa girip daha önce anlattığım Munchies Pancake'in haberini paylaştı.(Buralarda bir yerdeydi Tıkk Tıkk) Ben olaydan kendime bir pay çıkarmamıştım ki bak tarifi de var çok basit dedi ve iki dakika içinde Kitchenaid'i çalıştırırken buldum kendimi. Ona da markete gidip Nutella ve fındık ezmesi almak düştü :)

Görüyorsunuz değil mi yemek ve eşim söz konusu olduğunda ne kadar iradesizim. :) İşte evlilik sonrası kiloların nedeni!

İtiraf ediyorum! Ben normalde öyle pancake seven birisi değilim. Çünkü krep gibi, biz göçmenlerin sıklıkla yaptığı akıtma ya da döndürme gibi hamur işlerini tuzlu peynirle yemeyi sevenlerdenim. Ama bu tarife bayıldım! Daha önce de bir denemem olmuş ve o kadar kötü bir tarife rastlamıştım ki bu iki yılda Munchies'e gidene kadar hiçbir açık büfede pancake almamıştım. Bu nedenle, pancake seviyorsanız siz de mutlaka denemelisiniz.


Tarif usta şef Eyüp Kemal Sevinç'e ait. İşte reçetesi:

Malzemeler:

1 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 adet yumurta
4 yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım pkt kabartma tozu
Bir çay kaşığı şeker

Yapılışı:

Tüm malzemeleri homojen bir karışım haline gelene kadar karıştırın.

Tavaya biraz yap damlatıp kızdırın. Ardından bir kepçe yardımı ile yuvarlak küçük bir parça halinde dökün. Üst kısımda gözenekler gördüğünüzde arka tarafını çevirin. Reçel, nutella gibi zararlı tatlılarla servis edin :) İşte oldu :)

Bon appetit!

Yorumlar

  1. Zararlı tatlılarla :) çok hoşsunuz:) elinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nilgün Hanım :) Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar