Kestane Soslu Tavuk Kanat - Actifry'la Tarifler 3

Bu workshop'a katıldığım için gerçekten çok şanslıyım ama bir diğer önemli şans da yaptıklarımı eve getirmem oldu. Yaptıklarımızı aynen öyle bırakıp gideceğimizi düşünürken aktivitenin sonunda Msa görevlileri elinde eve götürmemiz için araç gereçlerle yanımıza geldiğinde nasıl sevindim anlatamam :) Bir tek çorbayı götürmeye cesaret edemedim, onun dışında her lezzeti eve getirip eşime ikram ettim ve tadına bakarken yüz ifadelerini tam bir ciddiyetle izledim :) Kendisi yeni lezzetler delisi bir gurme adayı olduğundan (gerçekten öyle, hatta çalıştığı şirkette aslında hiç ilgisi olmamasına rağmen öylesine katıldığı bir malzeme tadımında 10'da 10 tespitle bunu ispatlamış :)) onun fikirleri de benim için çok önemliydi. Bu nedenle yaptığım her şey onun onayından geçti ve çok beğendi.

Evet sıra geldi tavuklarımıza, bu güzel tarif için hazır mısınız?

yemek tarifi

Malzemeler:

  • 10 adet tavuk kanadı
  • 1/2 adet kuru soğan
  • 250 ml tavuk suyu
  • 250 gram kestane
  • 250 gram doğranmış domates
  • 2 gram şeker
  • 100 ml krema
  • 2 dal taze kekik
  • 15 ml sherry sirkesi
  • Tuz-karabiber
  • Zeytinyağı 

Bu fotoğraf Tavsiye Evi'nin facebook sayfasından, aslında ben çekmedim ama çekilen istasyon bana ait olduğundan paylaşayım istedim :)

Yapılışı:

  1. Kestaneleri aynı önceki tariflerdeki gibi, ortadan çizip, acitfry'da 25 dakika pişirin, soğuyunca soyun ve küçük parçalara ekleyin.
    actifry kestane
  2. Tavuk kanatlarını zeytinyağı, tuz, karabiber ile karıştırın. 
  3. 2 dakika actifry'ı ısıtın ve tavuk kanatlarını yerleştirin. 25 dakika pişirin.
  4. Soğanı küp küp doğrayın ve ayrı bir tencerede pembeleşinceye kadar pişirin.
  5. Tencereye kestaneleri ekleyin. 
  6. Doğranmış domates, şeker ve tavuk suyunu tencereye ekleyin.
  7. Kaynamaya başladığında altını kısın ve sherry sirkesini ekleyin.
  8. Kekik yapraklarını ayırın ve krema ile birlikte karışıma ekleyin.
  9. Sosu blender yardımı ile inceltin. Tavuklar actifry'da pişerken 23. dakikada sosu ekleyin. 2 dakika sonra servise hazır :)

    Denerseniz pişman olmayacaksınız :) Şimdiden afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Deneyeceğiiimm fakat sherry sirkesi nedir hiçbir fikrim yok:( Bizim sirkelerden kullansak olmaz mı? Ya da kolay bulunabilir bir şey mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez Msa'da duydum açıkçası :) Bloga yazarken yazıyorum da bu ne acaba diye baktığımda anladım ki beyaz şarap sirkesiymiş, İspanya'ya özgü bir sirkeymiş ve salata sos yapımında kullanılırmış. Beyaz şarap seven biri olarak bu tadı sevmeme şaşmadım :) Gerçi belki de konulmasa bile olur, sonuçta direkt bir sirke tadı almıyorsun yemekten ama Migros'ta vs. marketlerde varsa denenebilir.

      Sil
  2. vayyy harika görünüyor eline sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar