Onurlu ve Sonsuz Yıllara Türkiye Cumhuriyeti!

Bugün Cumhuriyetimizin 90. yaşı, tüm cumhurun en mutlu bayramı!

Kadıköy Belediyesi Bağdat Caddesi'nde bir çınar ağacını Cumhuriyet Ağacı'na dönüştürmüş. Görünce herkes bilsin, görsün istedim.








Bu ağaçta minik beyaz panolarda 90 sanatçının sözleri yer alıyor. Kimler var derseniz:


Bu yazıda ise (Tıkk Tıkk) buradaki mesajları okuyabilirsiniz, ben birkaçını derledim:

Ataol Behramoğlu: Cumhuriyet devrimleri ülkemizin bilimde, sanatta, kültürde, eğitimde evrensel aydınlanma değerlerine ulaşması; Türkiye aydınlanması demek olan Atatürkçülüğün düşmanı, dünkü, bugünkü, her türlü karanlık düşünce ve eyleme karşı, çağdaş, özgür, bağımsız bir ülke olması demektir.

Bekir Coşkun: Cumhuriyeti yüreğimize ektiler, yüreğimizi sökerek alabilirsiniz...

Can Dündar: Cumhuriyet çınarı...

Kökleri dipte, dalları gökte olsun.

Yaslandığımız gövde, sığındığımız gölge olsun.

Yoksula elbise, kimsesizlere kimse olsun. 90. yaşı kutlu olsun


Edip Akbayram: Cumhuriyet hiçbir ampulün karartamayacağı ışıktır.

Fazıl Say: Aydınlık bir memleketin çocukları olarak doğduk öyle de öleceğiz.

Ferhan Şensoy: Cumhuriyet, cansiperane korumamız gereken kalemizdir!

Füsun Demirel: Geçmişte cumhuriyeti bize armağan edenlere karşı önemli bir sorumluluğumuz var. Bu halk idaresini ve gerçek demokrasiyi gelecek nesillere ulaştırmanın sorumluluğudur. Cumhuriyet ve demokrasi bayrağını sımsıkı kavrayıp ileriye taşımamız gerek. Başka yolumuz yok.

Genco Erkal: 
Ne sağlam bir çınarmış şu bizim 90 yıllık Cumhuriyet. Yıllardır dibini oymaya, kökünü kurutmaya çalışıyorlar da bir türlü yıkamadılar. Toprağı bereketli, özsuyu güçlü çünkü. Pırıl pırıl gençlerimizin emeğiyle ölümsüzlüğe uzanıyor.


Halit Kıvanç: Ben, şimdi 90. yaşına basan cumhuriyetimiz 2 yaşındayken doğdum, cumhuriyetimiz ile büyüdüm, cumhuriyetimiz ile yaşlandım ama her günümde, gecemde Türkiye Cumhuriyetinde yaşamanın mutluluğu ve gururunu duyarak yaşadım.

Mehveş Emeç: Sevgili babacığım Çetin EMEÇ;

"Dünyanın neresinde olursanız olun, şartlar ne olursa olsun, siz Cumhuriyet Bayramımızı mutlaka kutlayın." derdi. Bizde ailece, onun Atatürk ilkelerine ve cumhuriyetin değerlerine bağlılığını son derece önemsiyor ve tüm içtenliğimizle sahipleniyoruz.


Mustafa Balbay: Cumhuriyet, ışığını geçmişten, gücünü gelecekten alır.

Yılmaz Özdil: İstediği kadar tazyikli su sıksın... Korkma Sönmez!


29 Ekim ve diğer tüm ulusal bayramlarımızda keşke çocuklarımızı da minik hediyelerimizle sevindirebilsek. Kitaplarla, bayraklarla, balonlarla, hatta güzel çikolatalarla... Ulusal bayramların okullarda ve stadyumlarda kutlandığı, Atamızın açtığı yolda ilerleyen öğrencileri olarak hazırladığımız gösterilerle okunan marşlar ve şiirlerle dolu bir çocukluk ve gençlik geçirdim. Bizim çocuklarımız artık yapılmamasına karar verilen kutlamalarla bu anlara tanık olamayacak! Ama bayram coşkusunu hissettirmek toplum ve birey olarak bizim elimizde.

Son sözlerim bu ağaçta yer alan şu sözler olsun:

"Halkımızın bir arada savaşarak kazandığı en önemli şey cumhuriyetimizdir, kıymetini bilen herkese selam olsun." Levent Üzümcü

Yorumlar

  1. Bu güzel kutlamayı bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Ağacı bir başka arkadaşımdan görmüştüm ama üzerinde yazılar olduğundan haberim yoktu. Tüm belediyelerimizin bu şekilde çalışmaları dileğiyle :) (Belki Gökçek'ten kurtulduğumuzda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim esas, keşke herkes kendi yorumlarını paylaşsa okuduktan sonra her blogger daha mutlu yazardı değil mi :)
      Ankara, bence de çok daha iyi kutlamaları ve yöneticileri hak ediyor, inşallah diyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar