Ege'den Olmazsa Olmaz Bir Lezzet: Ekmek Dolması

Herkese merhaba,

Aslında blog yazma fikri ilk yaptığım yemeklerle ortaya çıkmıştı. Ama daha önceki bir yazımda da anlattığım gibi daha sonra şeker hamuruna yöneldim. (Okumadıysanız Tıkk Tıkk)

Bloğumu tam üç ay önce yazmaya başladım. Şimdi, tam da üçüncü ayında bir yemek tarifi ile kendimi de, farklı lezzetler peşinde olanları da ödüllendireyim istedim.

Yemeğimizin adı: Ekmek Dolması. Henüz İstanbul'da yapana, yiyene ya da ekmeğini satana rastlamadım. Ama mutlaka bilenler ve daha önce yiyenler vardır. Ben ocak ayındaki İzmir ziyaretimde elimde bir ekmekle İstanbul'a dönmüştüm ve hemen derin dondurucuya atmıştım. Şimdi baktım da neredeyse bir yıl olacak, hemen hazırlamaya karar verdim.

Ekmek dolması, Ege'de bilinen bir lezzettir ama bilmeyen Egeliler de vardır tabi :) Yine de diğer şehirleri baz aldığımızda en çok yapılan bölgenin Ege olduğunu düşünüyorum. Benim çok sevdiğim bir yemektir, şimdiye kadar hiç yememiş olan eşim de son İzmir gezimizde tadına bayılmıştı. Bu nedenle, dün yemekte ekmek dolması var dediğimde epeyce mutlu oldu :)

Malzemeler:

1. 500 gr dana kıyma
2. 1 adet dolmalık ekmek (Bu ekmek İzmir dışında nasıl bulunur bilmiyorum :( )
3. 1 adet soğan
4. İstediğiniz oranda ceviz
5. Bir tutam maydanoz
6. Et suyu ya da bulyon
7. Yoğurt
8. İsteğe bağlı sarımsak (Ben eşim sevmediğinden eklemedim ama bence tadını uçurur!)
9. Üstüne kestirmek için bir miktar tereyağı ve kırmızı biber

Gelelim yapılışına:

- Öncelikle ekmeğin üstünde bir çay bardağı büyüklüğünde bir delik açıp onu sonradan kapak yapmak için saklıyoruz.
izmir

- Daha sonra ekmeği bir kaşık yardımı ile oymaya başlıyoruz ve çıkan ekmek içlerini ayrı bir tabağa ayırıyoruz. Biraz sert kabuklu bir ekmek olduğundan bu işlemi yapmak sandığınızdan çok kolay.
- Bir yandan, soğanı yemeklik doğrayıp kıymalarla birlikte yağ eklemeden kavuruyoruz. (Kıymanız yağsızsa biraz eklemeniz gerekebilir.)
- Kavurma işleminin sonunda cevizleri ve ekmek içlerini de ilave edip bir süre daha kavurmaya devam ediyoruz.
- Buhar yardımıyla içini boşalttığımız ekmeği nemlendiriyoruz. Islanana kadar olmasa da, kabukları yumuşacık olana kadar buharda tutuyoruz.
- Bir adet et bulyonu yarım su bardağı sıcak suda eritiyoruz.
- Bu suyu ekmeğin içinde ve üstünde gezdirip azıcık ıslatıyoruz.
-Kavurmuş olduğumuz içi, ekmeğin içine yerleştiriyoruz ve kapağını kapatıyoruz.


- Yoğurdu üzerine döküp maydanozları da ekliyoruz. Üstüne erittiğimiz tereyağı ve kırmızı biberi de döküp servise hazır hale getiriyoruz.

(Kardeşim tereyağlı sevmediğinden bir kısmı sade kaldı :) )


Ekim ayının tarifi ekmek dolması olsun... Belki bazı özel tariflere her ay yer veririm burada.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. fralanca deriz biz de ve yemeyeli yıllar olmuştu hatırlayınca hoşuma gitti ve tabii canım çekti:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben de okudukça yayınladığıma pişman oluyorum çünkü sürekli canım çekiyor :)) Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar